Microsoft ostaa LinkedIn Corp. 26,2 mrd USD

Bloombergin sanoin: “Whoa!” – Microsoft ostaa sosiaalisen median “työkalun” – LinkedIn Corp. yli 26 miljardilla dollarilla.

Bloomberg pui kauppaa aika hyvin:

https://www.bloomberg.com/news/videos/2016-06-13/microsoft-buying-linkedin-in-deal-valued-at-26-2b

Kaupasta referoimisen sijaan – allekirjoittanut laittaa mielikuvituksensa lentämään. Miten Microsoft mahdollisesti hyödyntäisi erityisesti konsulttien, yritysjohdon ja “professionaalien” rekrytoimiseen brändättyyn sosiaalisen median alustaan. Toisin kuin Facebook LinkedIn kerää tuloja myös myymällä ns. “premium” tilejä, jotka sisältävät erinäköisiä featureita. LinkedIn ei siis kerää 100% tuloistaan mainoksina tai sen sovelluksina.

Microsoft on tähän asti tunnettu erityisesti software valmistajana käyttöjärjestelmänsä kautta. LinkedInin kautta Microsoftin “käsiin” siirtyy melkein puolen miljardin ihmisen tiedot. Potenttiaalia on erityisesti digitaalisen median saralla – Tällä hetkellä esim. Facebook kohdentaa kuluttajille mainoksia, saattaen kuluttajat, markkinoijat ja mainostajat yhteen.

Mobiilin räjähtävä kasvu tarjoaa aivan uudenlaisia hyödyntämismahdollisuuksia digitaalisen ja sosiaalisen median saralla, sekä niiden tarjoamilla cross-media platformeilla – Microsoftin kauppa voi olla vasta alkua. Japanin suosituin mobiiliviestin harkitsee listautumista. Lisäksi Uberin IPO:sta ollaan huhuttu (huhut on torpattu Uberin puolelta). Lisäksi Snapchatin (edelleen) kasvava käyttö nuorison keskuudessa on mahdollistaa aivan uudenlaisen sisältömarkkinoinnin. Milloin näemme Snapchatin listautuvan – Line Corp. on n. 218m aktiivista käyttäjää – “Snäppääjien” lukumäärä lasketaan vähintään sadoissa miljoonissa.

Allekirjoittanut on täpinöissä.

Lähteet&hyödyllisiä linkkejä;

https://www.bloomberg.com/news/videos/2016-06-13/microsoft-buying-linkedin-in-deal-valued-at-26-2b
http://www.marketwatch.com/story/microsoft-buys-linkedin-for-262-billion-2016-06-13?link=sfmw_fb
Microsoft to buy LinkedIn for $26.2B in cash, makes big move into enterprise social media
https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-06-10/japan-s-line-plans-market-debut-in-tokyo-new-york-in-july
http://www.bloomberg.com/features/2016-how-snapchat-built-a-business/

 

Vastuuvapaus luettavissa:
http://www.esofinanssi.wordpress.com/about

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s